NM for klubblag 2015

Vi følger laget til Kristiansund i NM for klubblag i Haugesund 12.-14. juni 2015

Fredagslunsj

Reise og oppholdOpprettet av Tore fr., juni 12, 2015 14:24:12
Fredagslunsjen skulle i følge en av spillerne inntas på Burger King! Han hadde allerede i går kveld sjekket at Burger King fantes i byen, og det lå på kjøpesenteret rett ved hotellet.
Med spilleren i spissen gikk vi oppover til kjøpesenteret i halv tolv-tida. Der var det Big Bite og Wayne's Coffee, men ingen Burger King.
Reiselederen spurte noen lokale ungdommer om det fantes en Burger King der, men det benektet de. Bare en McDonalds i Haugesund, og den ligger på det andre kjøpesenteret. For å komme dit måtte vi ta buss, hvis vi ville.

Det orket vi ikke og gikk ut i sola. Det var junkfood som var målet. I gågata måtte vi vel finne noe, og vi spaserte gjennom den. Noen vanlige kafeer og bakerier var alt vi fant, og det var ikke så interessant. Reiselederen spurte om baguette, brus og soft-is var bra nok junkfood, men det var det ikke. Det måtte være varmmat.
Heldigivis oppdaget vi pizzarestauranten Dolly Dimple's på et hjørne. Vi strenet raskt bort dit. Men den var stengt. Når åpnet den? Jo, klokka 1200. Hva var klokka nå? 1157.
Altså ventet vi utafor, selv om det så litt stengt ut. Alle stolene sto oppe på bordene, og det var ingen inne i lokalet.
Kirkeklokka i nærheten slo sine 12 slag, klokkespillet spilte, men ingen åpnet pizzarestauranten. Og fremdeles sto alle stolene oppå bordene. Reiselederen vandret litt bortover resten av gågata og fant en annen åpen pizzarestaurant av det lokale slaget. Der satt det til og med folk inne og spiste!
Tilbake igjen for å varsle spillerne som fremdeles satt utafor Dolly Dimple's og ventet. Kvart over tolv fant vi ut at de nok ikke ville åpne for oss, så vi strente bortover til den lokale restauranten.
Der ble vi servert med pizza og brus, og endelig fikk vi i oss junkfooden...

Etterpå var det og raide et supermarked for styrkende drikker til de seks sjakkpartiene i helga. Brus med mye sukker og koffeinstyrkende leskedrikker er et must for unge sjakkspillere. Dessverre.

• Kommentarer(2)//2015nmklubblag.ksk.no/#post3

Spillestedet

Reise og oppholdOpprettet av Tore on., juni 10, 2015 15:13:58
Spillestedet er Scandic Maritim i Haugesund.

Der skal vi også bo. Henrik og Mads deler et dobbeltrom og det samme gjør Petter og Iver. Tore har enkeltrom.
Der har vi fullpensjon fra fredag kveld.

• Kommentarer(1)//2015nmklubblag.ksk.no/#post2

Laget

Reise og oppholdOpprettet av Tore on., juni 10, 2015 15:12:05
Laget til Kristiansund er med rating i parentes:

1. Henrik Øie Løbersli (2007)
2. Tore Kristiansen (1585)
3. Mads Wollan Myhre (1448)
4. Petter Andreas Wadstensvik (1400)
5. Iver Halse (1265)

I utgangspunktet skal de fire ungdommene spille alle kampene, men Tore kan steppe inn hvis det blir behov.

Det er et lag med våre juniorer og med Tore som lagleder og blogger. Vi hadde i utgangspunktet tenkt at vi skulle stille med to lag, men det var bare to av våre beste spillere som kunne gi beskjed tidlig nok om at de kunne og ville være med. Dermed ble det bare ett lag og en lagleder.

Laget vårt har en snittrating på litt over 1500, og da er vi med og kjemper om premiene i U1750. Erfaringsmessig er det langt fram dit, når vi er blant de lavest rangerte lagene i den gruppa.

Laget er litt skjevt sammensatt med Henrik som har mye høyere rating enn de andre. Det kan bety at vi møter litt dårligere lag utover i turneringa, og at Henrik får enklere motstand på førstebordet. Det skjedde med Molde i de to siste årene da de har hatt med Simonas på førstebordet.

Vi er det eneste laget fra Midt-Norge, og det er trist. Nord-Norge har med bare to lag fra Tromsø. Det er totalt 40 lag med og 189 spillere, og det er et bra antall, totalt sett.

• Kommentarer(5)//2015nmklubblag.ksk.no/#post1

Reisa til Haugesund

Reise og oppholdOpprettet av Tore on., juni 10, 2015 15:10:16
Vi blir fem stykker. Tore, Iver, Mads og Petter drar med tidligflyet fra Kvernberget fredag 12. juni og kommer tilbake med sisteflyet søndag kveld.
Vi fire reiser med SAS hele veien.
Henrik reiser med Norwegian Oslo-Haugesund t/r. Lørdag morgen går Norwegian-flyet og SAS-flyet omtrent parallelt over fjellet...

Vi kommer fram til Scandic Maritim klokka 10, i følge flybusstidene, og vi får tidlig innkvartering, slik at vi får slappet av på hotellet før rundestart fredag kveld.