KM barn og ungdom

Dette er en blogg der vi følger Kretsmesterskapet for barn og ungdom i Møre og Romsdal på Ivar Aasen-hytta på Emleimfjellet oppafor Blindheim utafor Ålesund. I 2012 er det helga fredag 28. september til søndag 30. september vi er på hytta.

Den samme bloggen brukte vi også i 2011, og du finner alle lister og runder fra i fjor her også.

Gullkaker tirsdag kl. 18

Reise og overnattingPosted by Tore Mon, October 01, 2012 14:02:17
Det blir feiring i Sjakklubben tirsdag klokka 18 med gullkaker fra Tor Sevaldsens bakeri. smiley

Foreldre er også hjertelig velkommen til feiringa. Bildene fra kretsmesterskapet vil gå i ei sløyfe på tv'en, og det blir sikkert fortellinger fra helga i Ålesund.

Bilder fra KM

Reise og overnattingPosted by Tore Mon, October 01, 2012 13:49:17
Da har vi lagt ut bilder fra Kretsmesterskapet.

Hele 83 av dem. De er ikke sortert, og det er heller ikke lagt inn tekst på dem. Fotografene er Per-Christian Stenvaag, Roger Hojem og Tore Kristiansen.

Hjemturen søndag kveld

Reise og overnattingPosted by Tore Sun, September 30, 2012 16:48:00
Mads ble ferdig med sitt parti klokka 1524, så det var umulig å rekke bussen som gikk 1525. Turen hjem går for de fleste med Timesekspressen som gikk fra Moa kl. 1625. Vi tre siste rakk akkurat så vidt bussen.

Stig kjører Mads og Stian i sin bil oppover, og de rekker vel et par ferger tidligere enn oss, hvis det ikke er kø.

Da er vi som drar med bussen på ferga fra Furneset (Vestnes) klokka 1730. Og bussen er på Rutebilstasjonen (Trafikkterminalen) i Kristiansund klokka 1945. Og desto tidligere på Rensvik, Goma etc.

Fjelltur

Reise og overnattingPosted by Tore Sat, September 29, 2012 16:43:06
Lørdag ettermiddag gikk vi en tur opp på fjellet ovafor hytta. Det var ikke alle som orket å gå helt opp men som snudde før de kom til toppen. Men resten gikk opp.

Det var kjekt å få frisk luft, og det var Roger som dro i gang turen. Helge og Erling Storeide var også med, mens Per-Christian spilte, Jan Erik passet hytte og Tore var turneringsleder for kadett-ungdomsgruppa som satt og spilte.

I motsetning til værmeldingene før helga var det sol og fint vær. Vi har flott utsikt over fjorden, og i fjellet er det høstfarger.

På veien opp til toppen skled Simon, og han vrikket foten. Det gjorde ondt, men han kunne stå på foten etter ei stund. Helge ledet de andre troppene opp på toppen, mens Roger hjalp Simon opp. For opp til toppen skulle han, selv om det gjorde skikkelig ondt. Han bet tennene sammen og greide det.

Nedturen ble nesten enda verre og Simon datt fire-fem ganger. Ei god stund etter de andre kom Simon også fram til hytta, der alle ventet og spurte hvordan det hadde gått. Etter en dusj var Simon klar til å spille igjen.

Det ble tur på kadettene også, for da de ble ferdige med sin runde, gikk de også etter, med unntak av de to eldste ungdommene som ville være igjen på hytta. Kadettene er noen skikkelige hardinger og Tore måtte ta i for å holde følge opp bakken. Målsetninga var at de skulle ta igjen dem som begynte å gå tre kvarter før. Det var selvsagt umulig, og vi traff dem selvsagt på veien ned ved en demning.

Alle (med unntak av to stykker) har dermed fått fin og god fjelluft i dag!

Fin fredag kveld

Reise og overnattingPosted by Tore Sat, September 29, 2012 09:39:02
Fredag kveld fikk vi flott hjemmelagd pizza. Og alle spiste godt. Etterpå ordnet alle seg med sengeplasser etter eget ønske. Noen rom ble fylt opp, mens andre har enkeltrom (dog med mange ledige senger på rommet).
De eldste la seg først og de var også de siste som sto opp i morges. Merkelig det der.
Frokosten var fin i dag. Jan Erik dro ut kl. 8 for å kjøpe ferske brød, så vi blir tatt godt vare på her oppe på fjellet.

Kristiansund på bussen

Reise og overnattingPosted by Tore Fri, September 28, 2012 18:16:18
Alle fra Kristiansund er på Timesekspressen på vei til Moa som skal være med her. Det er bare Espen vi mangler. Han har blitt syk og kan dessverre ikke bli med. Og det etter et kjempegodt parti i høstturneringa i går, der han sto likt med Øyvind G. Mikalsen til langt uti sluttspillet. smiley
Stian og Mads blir kjørt nedover, og dem treffer vi seinere.

Roger mangler vi også, men han sitter på Gardermoen og venter på flyet som skal sende ham til Vigra.

På Moa står både Jan Erik, Helge Storeide og Bjørn N. Dybvik for å kjøre oss de 10 minuttene bort til, og opp til, hytta.
Når vi kommer til hytta i kveld får vi hjemmelagd pizza! smiley De steller godt med oss, ålesunderne, og det gjør de så mye, at vi bare er nødt til å legge inn minst en liten trimtur i løpet av helga.

Nå venter vi bare på ferga, for der er det gratis internett til alle. Sjakklubbens nett, som vi har med, tar bare 5 oppkoblinger samtidig, og det er alt for få, har jeg skjønt.

Kretsmesterskapet i 2012

Reise og overnattingPosted by Tore Fri, September 28, 2012 10:55:48
Vi bruker den samme bloggen som i fjor til å fortelle om det som foregår under Kretsmesterskapet for barn og ungdom i Møre og Romsdal i 2012.

Vi samles i år igjen på Ivar Aasen-hytta utafor Ålesund. Kristiansunderne drar med Timesekspressen kl. 1705 fra Rutebilstasjonen i Kristiansund, og da er vi framme på Moa kl. 2025. Der står Jan Erik Skog, Helge Storeide og Bjørn N. Dybvik med biler for å frakte oss de 10 minuttene til hytta.

Det er Tore som er med bussen denne gangen fra Kristiansund. Roger er på kurs på Østlandet og kommer med fly til Vigra og møter oss på Moa.

Gjenglemte saker

Reise og overnattingPosted by Tore Sun, November 06, 2011 13:12:33
Det er noe gjenglemte saker på Ivar Aasen-hytta som vi tar med tilbake til Kristiansund.

Ei toalettmappe vi tror tilhører Jon Oddvar.
Ei jakke som tilhører Mads
Ei jakke til (Amandus kanskje?)